نماینده پاكستان:غرب در بحث هسته ای، راهی جزازسرگیری مذاكره با ایران ندارد
نوشته شده توسط : xmovies

ملزم به شروع مذاكره با ایران در بحث هسته ای است

'خرم دستگیر خان' عضو ارشد حزب مسلم لیگ پاكستان شاخه نواز روز چھارشنبه در گفت گو با ایرنا، فشار ھای خارجی بر برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای ایران را غیر موجه دانست.

وی با بیان اینكه جمھوری اسلامی ایران به دنبال توسعه فناوری صلح آمیز ھسته ای برای مقاصد غیر نظامی و علمی است، تصریح كرد: غرب باید به اقدامات خود در زمینه اعمال تحریمها علیه جمھوری اسلامی ایران و ایجاد نگرانیھا برای این كشور پایان دھد.

رییس كمیسیون بازرگانی مجلس پاكستان اظهار داشت: مقامات غربی باید اظھارات تھدید آمیز در قبال جمھوری اسلامی ایران را كنار بگذارند.

خرم دستگیر خان با اشارہ به اینكه دولتھای غربی باید به این درك برسند كه تنھا راہ برای حل و فصل مسائل خود با ایران انجام گفت وگو با این كشور است، گفت: دولتھای غربی با تحمیل كردن تحریمھا به ایران، به دنبال رسیدن به اھداف خود بودند كه این اقدام علیه ایران با شكست كامل مواجه شدہ است.

وی تصریح كرد: تھدیدھا علیه ایران امروز به عنوان بخشی از مبارزات انتخابات ریاست جمھوری در آمریكا تبدیل شدہ است.

وی تاكید كرد: غرب باید نظرات و ایده های جمھوری اسلامی ایران را مهم تلقی و رویكرد مثبتی در قبال سیاستهای جمھوری اسلامی ایران داشته باشد.

سیاستمدار پاكستانی، در بخش دیگری از این گفت و گو، ھمكاری مشترك ایران و پاكستان در زمینه طرح انتقال گاز و انرژی را بسیار مفید و سودمند برای كشورش عنوان كرد.

وی با تاكید بر اینكه دولت پاكستان با وجود فشارھای آمریكا تصمیم به اجرای سریع این طرح عظیم دارد، گفت : پاكستان برای رفع بحران شدید انرژی، نیاز به پاسخ به نیازھای موجود در این بخش دارد، بنابراین همكاری با ایران به عنوان كشور برادر و ھمسایه پاكستان بھترین راه حل برای برون رفت از این چالش انرژی است.

خرم دستگیر خان افزود: ایران و پاكستان علاوہ بر افزایش سطح همكاریهای تجاری بین دو كشور، باید با وجود ظرفیتهای فراوان در همكاری دو طرف، اقدامات موثرتری به منظور ارتقای ھمكاریھای مشترك در تمامی بخشھا انجام دهند.

آساق ** 1095**1577





:: برچسب‌ها: حزب , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: