نوشته شده توسط : xmovies

حجت الاسلام والمسلمین 'عباس فرازی نیا' روز جمعه در جمع مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در مصلای نماز جمعه گرگان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی مردم اكثر كشورها است و امروز پس از گذشت یك سال از بیداری اسلامی كشورهای مختلف این خروش اسلامی همچنان ادامه دارد.

وی ایران اسلامی را نماد وحدت واقعی بین مذاهب و اقوام مختلف برشمرد و گفت: این مهم همواره مورد تأكید مقام معظم رهبری بوده و معظم له بر ارائه خدمات یكسان بین مدارس علوم دینی شیعه و سنی تأكید فراوان دارند.

مدیركل حوزه ریاست دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت كشور در ادامه با اشاره به نحوه شكل گیری این دبیرخانه گفت: نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی، تشكیل دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت را تصویب كردند و پس از تصویب تشكیل این دبیرخانه در مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی دبیرخانه فعالیت خود را آغاز كرد.

وی هدف از تشكیل این دبیرخانه را خدمت رسانی منسجم، به روزرسانی و ارتقا سطح كمی و كیفی مدارس علوم دینی اهل سنت به موازات حوزه های علمیه شیعه برشمرد و ادامه داد: اطلاعات مدارس علوم دینی اهل سنت كشور ساماندهی شده و حدود 27 هزار روحانی اهل سنت در سطح كشور در 'سامانه نظام آموزشی مدارس اهل سنت' با عنوان مخفف 'سیستم نام' ثبت شده است.

فرازی نیا گفت: اكنون طرح یكسانسازی و تجمیع خدمات مدارس علوم دینی اهل سنت و نیز طرح رتبه بندی اساتید این مدارس به پایان رسیده و رتبه بندی مدارس نیز در حال اجرا است.

وی اعطای مدرك معتبر به دانش آموختگان مدارس علوم دینی اهل سنت را از اهداف اصلی ساماندهی این مدارس اعلام و بیان كرد: دانش آموختگان سالهای گذشته نیز می توانند با شركت در آزمون تعیین سطح، مدرك معادل كارشناسی و یا بالاتر را اخذ كنند.

او 'تقویت روحیه مسئولیت پذیری، تقویت روحیه انضباط پذیری و تقویت روحیه عینی ساختن دردها' را پیش نیاز اصلی وحدت جهان اسلام و حوزه های علمیه برشمرد و اظهار داشت: مسلمانان جهان دارای هدفی واحد هستند و دشمن آنان در همه جا مشترك است و این امت واحده فارغ از هر گونه حد و مرز جغرافیایی می باشد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را ثمره دینداری، ایمان به خدا، وحدت، روحیه جهاد و ایثار و اطاعت از ولایت ملت بزرگ ایران خواند و گفت: مردم با هدف برقراری حكومت اسلامی، طاغوت را سرنگون و یاقوت را جایگزین كردند.

7467/602





:: برچسب‌ها: انگلستان , فرمت مربع , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: