نوشته شده توسط : xmovies

با تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و لوایح ششگانه انقلاب به اصطلاح سفید شاه، چهره ضد دینی حكومت پهلوی بیشتر از گذشته برای مردم آشكار شد.

ملت و روحانیون مبارز به این اقدامات اعتراض كردند و امام خمینی(ره) كه در راس حركت های مردمی قرار داشتند، متعاقب اقدامات ضد ملی و اسلامی شاه نخستین اعلامیه خود را بصورت محرمانه برای بعضی از علمای شهرها ارسال كردند.

در این اعلامیه امام(ره ) مرقوم فرمودند : 'خدمت ذی شرافت‏ حضرات علماء اعلام و حجج اسلام دامت‏بركاتهم. چنانچه اطلاع دارید دستگاه حاكمه می‏خواهد با تمام كوشش به هدم احكام ضروریه اسلام قیام و به دنبال آن مطالبی است كه اسلام را به خطر می‏اندازد لذا این‏جانب عید نوروز را به عنوان عزا و تسلیت‏به امام عصر (عج) جلوس می‏كنم و به مردم اعلام خطر می‏نمایم، مقتضی است‏حضرات آقایان نیز همین رویه را اتخاذ فرمایند تا ملت مسلمان از مصیبت‏های وارده بر اسلام و مسلمین اطلاع حاصل نمایند'.

رژیم پهلوی با پی بردن به متن این اعلامیه محرمانه و حركت های انتقادی در حوزه های علمیه؛ روحانیون را بزرگترین مانع اهداف سوء خود، فرض كرد و در توطئه ای از پیش طرح ریزی شده به قصد تضعیف چهره حوزه و اساتید آن، در روز دوم فروردین 1342، مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) در آن سال، زمانی كه طلاب مشغول عزاداری بودند، ماموران رژیم به مدرسه فیضیه حمله كردند و پس از مقاومت طلاب، به روی آنها آتش گشودند و عده زیادی از طلاب را شهید و یا مجروح كردند.

در این هجوم ددمنشانه؛ ماموران رژیم در غیر انسانی ترین برخوردها عده ای از طلاب را از بالای پشت بام مدرسه فیضیه به پایین انداخته و فجایع بسیاری را به بار آوردند و به غارت كتاب ها و وسایل آنها پرداختند.

اگرچه رژیم قصد داشت با این توطئه قدرت خود را به روحانیون مبارز نشان دهد و آنها را وادار به عقب نشینی و سكوت در برابر نیات و اهداف سوء خود نماید، اما با رهبری هوشیارانه و جامع امام خمینی (ره) این جنایت هولناك بعنوان لكه ننگی بر دامان رژیم، در تاریخ ثبت شد.

امام خمینی(ره) در همان روز در برابر مردم عزادار فرمودند: 'دستگاه حاكمه با این جنایت، ‏خود را رسوا و مفتضح ‏ساخت و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان ‏داد دستگاه جبار با دست‏زدن به این فاجعه شكست و نابودی خود را حتمی ساخت. ما پیروزشدیم ما از خدا می‏خواستیم كه این دستگاه ماهیت ‏خود را بروز دهد و خود را رسوا كند ... امروز وظیفه ماست كه در برابر خطراتی كه متوجه اسلام و مسلمین می‏باشد برای تحمل هرگونه ناملایمات آماده‏باشیم تا بتوانیم دست ‏خائنین به اسلام را قطع‏ نمائیم و جلو اغراض و مطامع آنها را بگیریم...'

این هتك حرمت كه تنها یك قدرت نمایی نابخردانه از سوی رژیم بود با درایت امام خمینی(ره)، شرایط مناسبی را برای آشنائی بیشتر مردم با دیدگاههای ایشان فراهم آورد و سبب تثبیت تفكر سیاسی امام در جامعه و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: