بزرگترین نمایشگاه فیروزه در كاخ نگارستان سعدآباد برپا شد
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش روز شنبه ایرنا، این نمایشگاه شامل گوهر و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بویژه فیروزه و الماس است.

در این نمایشگاه، فیروزه های نیشابور، شهر بابك، دامغان و همچنین سنگ و گوهرهایی از جمله یاقوت كبود یا كیانیت، آمیتیست، عقیق، فلورایت، كوارتز صورتی، كریزوكولا با زیباترین نقش و طرح و رنگ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین 'گارنت دمانتوئید' یا الماس سبز كه از نوع كمیاب ترین و گران ترین گوهر موجود در جهان است، زینت بخش بزرگترین نمایشگاه سنگ و گوهر در كاخ نگارستان است.

این گوهر به لحاظ سختی، درخشش و تلألو، منحصر به فرد و بی نظیر بوده و از منطقه جیرفت كرمان كشف شده است.

همچنین آخرین بار این نمونه از الماس سبز، در كوه های اورال یافت شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا پایان فروردین ماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 به كاخ نگارستان مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد مراجعه كنند.

** افزایش بازدیدكنندگان نوروزی سعدآباد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در ایام نوروز با استقبال كم نظیر بازدیدكنندگان نوروزی روبرو شده، بگونه ای كه فقط در دومین روز فروردین، پذیرای نزدیك به 25 هزار بازدیدكننده بوده است.

برپایی و افتتاح نمایشگاه اسناد و مدارك تاریخی دوران پهلوی، بزرگترین نمایشگاه سنگ و گوهر در كاخ نگارستان و جشنواره گذر هنر در نقاط مختلف باغ موزه و برنامه های هنری جانبی آن نظیر تئاتر خیابانی و ایستگاه گریم كودك از جمله برنامه هایی است كه برای ایام نوروز در سعدآباد تدارك دیده شده است.

دست اندركاران مجموعه سعدآباد برای افزایش بازدیدكنندگان این مجموعه، اقدام به مرمت و بازگشایی كاخ ملت، موزه هنر و ملل، موزه خط و كتابت استاد میرعماد، موزه استاد بهزاد،موزه و گنجینه آب، موزه تاریخ معاصر و صنایع دستی(هنر و مردم) كرده اند كه در افزایش بازدیدكنندگان از سعدآباد موثر بوده است.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با وسعت 110 هكتار و بیش از 20 كاخ و موزه و نمایشگاه دایمی و موقت در ایام نوروز از ساعت 9 صبح تا 18 و 30 دقیقه میزبان بازدیدكنندگان و گردشگران نوروزی است.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: