نوشته شده توسط : xmovies
تنش در سوریه

گفته می شود در سوریه مردم با کمبود مواد غذایی و دیگر مواد مورد نیاز روبرو هستند

در پی وتو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه حکومت سوریه، وزرای خارجه اتحادیه عرب برای تصمیم گیری درباره گام بعدی این اتحادیه نسبت به بحران سوریه، یکشنبه (۱۲ فوریه) در قاهره، پایتخت مصر تشکیل جلسه می دهند.

به گفته مقامهای این اتحادیه، اعزام یک هیات مشترک با سازمان ملل متحد به سوریه و به رسمیت شناختن گروه اصلی اپوزیسیون سوریه، از جمله طرح هایی است که در این اجلاس مورد بررسی وزرای خارجه کشورهای عضو قرار می گیرد.

روز شنبه، نیروهای دولتی سوریه به بمباران شهر حمص ادامه دادند و واحد های ارتشی وارد شهر زبدانی شدند. به گفته فعالان مخالف دولت، حداقل ۳۵ نفر در این حملات کشته شده اند و یک ژنرال ارتش سوریه نیز در دمشق ترور شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سرتیپ دکتر عیسی الخولی، رئیس بیمارستان نظامی حامیش، هنگام ترک منزلش در شمال دمشق، به ضرب گلوله اعضای یک "گروه مسلح تروریست" کشته شده است.

از زمان آغاز اعتراضات ضد حکومتی، این نخستین ترور یک افسر ارشد در پایتخت سوریه محسوب می شود.

پیشنویش قطعنامه

تانک ها در شهر حمص سوریه

گزارش شده بیش از ۴۰۰ نفر در هفته گذشته در شهر حمص کشته شدند

زمان تشکیل جلسه وزرای خارجه اتحادیه عرب عصر فردا (یکشنبه ۱۲ فوریه) تعیین شده است.

به گفته یک مقام آگاه، هنوز بر سر به رسمیت شناختن مهمترین مجموعه مخالفان حکومت بشار اسد، موسوم به "شورای ملی سوریه"، در بین اعضای اتحادیه اتفاق نظر وجود ندارد.

پیشتر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در اجلاس اخیر خود، به اخراج سفرای سوریه از کشورهای عضو آن شورا رای دادند.

در همین حال، پیشنویس قطعنامه جدیدی در محکومیت حکومت سوریه توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عربستان سعودی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توزیع شده است.

در این پیشنویس، از طرح صلح اتحادیه عرب که خواستار واگذاری قدرت توسط بشار اسد به معاونش شده بود، حمایت شده و بر تشکیل فوری یک دولت وحدت ملی، با مشارکت احزاب مخالف سوری تاکید شده است.

هیچ کشوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از حق وتو برخوردار نیست، اما قطعنامه های این مجمع نیز بر خلاف شورای امنیت، ضمانت اجرایی ندارند.

کمال اللبوانی، یکی از رهبران تبعیدی مخالف حکومت سوریه به خبرگزاری رویتز گفته است، در شهر زبدانی، دو طرف به آتش بسی نادر دست یافته اند که بر اساس آن، نیروهای مخالف با تسلیم تسلیحاتی که از ارتش سوریه به غرامت گرفته اند، اجازه خروج از شهر را خواهند یافت.

به گفته گروه های مدافع حقوق بشر، ظرف نزدیک یک سال اعتراضات ضد حکومتی در سوریه، بیش از ۷۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. دولت سوریه می گوید حداقل ۲۰۰۰ نفر از نیروهای امنیتی این کشور توسط "گروه های مسلح و تروریست" کشته شده اند.





:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: