وزیر کشور ایران: فیس‌بوک و توییتر روحیه شرکت در انتخابات را تضعیف می‌کنند
نوشته شده توسط : xmovies
مصطفی محمدنجار

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران یک هفته پیش از برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس ایران این انتخابات را نقطه عطفی در جمهوری اسلامی دانست

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران گفت که صدها شبکه ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی مانند فیس بوک و توییترسعی دارند با تضعیف روحیه مردم از حضور آنها در انتخابات بکاهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای محمد نجار، این مطلب را یک هفته پیش از برگزاری نهمین دوره انتخابات و در سخنرانی در نماز جمعه ۵ اسفند، ۲۴ فوریه در تهران عنوان کرد.

او همچنین گفت: "روند تائید صلاحیت‌ها نسبت به دوره هشتم انتخابات مجلس افزایش داشته و ۷۰ درصد از نامزدها که از همه سلائق و گروه‌ها بوده‌اند، تائید صلاحیت شده‌اند، به عبارتی برای کسب هر کرسی مجلس نزدیک به ۱۲ نامزد رقابت می‌کنند."

آقای محمدنجار آمار دقیق نامزدها را اعلام نکرده اما با محاسبه آمارهای اعلام شده از سوی وزیر کشور، تعداد نامزدهای انتخابات باید دستکم ۳۴۸۰ نفر باشد. این نامزدها برای تصاحب ۲۹۰ کرسی مجلس با هم رقابت می کنند.

در انتخابات پیشین مجلس تعداد نامزدها حدود چهار هزار نفر بود و ۴۳میلیون نفر واجد رای دادن بودند که اکنون تعداد واجدان رای دادن به ۴۸ میلیون نفر رسیده است.

آقای محمدنجار برگزاری کامپیوتری انتخابات و "طراحی سیستم جامع رایانه ای" را ، نقطه عطفی در جمهوری اسلامی دانست.

او همچنین گفت که در مرحله ثبت نام نیز "راحت ترین و متقن ترین" ثبت نام را داشته‌اند و به محض ثبت نام، پرونده‌های الکترونیکی تشکیل و اطلاعات در ستاد انتخابات قابل مشاهده بوده است و در کمترین زمان در اختیار مراجع چهار گانه قرار گرفته است.

تقویم انتخابات مجلس نهم

بر اساس قانون انتخابات ایران، هیات های اجرایی وزارت کشور با استعلام از مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، ثبت احوال، دادگستری و وزارت اطلاعات، صلاحیت داوطلبان نمایندگی را بررسی کرده و پس از دریافت نظر این چهار مرجع، در مورد صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان نمایندگی تصمیم گیری می کنند.

آقای محمد نجار با اشاره به اینکه در این دوره از ثبت نام، کسانیکه فاقد شرایط قانونی بوده اند ممانعت به عمل آمده است گفت: "این اقدام در زمان و سرعت بخشی تاثیر به سزایی داشته است."

به گفته آقای محمدنجار در هر شعبه ۳ دستگاه رایانه پیش‌بینی شده است که کار احراز هویت، نظارت بر احراز هویت و اخذ رای را انجام می‌دهد و سیستم جامع با تصویربرداری از اسناد هویتی مانع هرگونه خطا اعم از رای دادن تکراری و یا رای دادن به جای کسی دیگر خواهد شد.

انتخابات نهمین دوره مجلس ایران روز جمعه ۱۲ اسفند، ۲ مارس در سراسر این کشور برگزار می‌شود.





:: برچسب‌ها: عروسی , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: